Ürününüzün Hedef Kitlesi Kimdir?

Bu soru yeni çıkan bir ürünün pazarlama çalışmalarına başlamadan önce sorması gereken en önemli sorudur. Ürününüz kime hitap ediyor? Satın alacak kitle kim? Ve bu kitle nerede, onlara nasıl ulaşmalıyım?

Son soruya gelene kadar olan kısmın yanıtını verebilirsiniz, pazarlama çalışmalarınız daha efektif olacaktır. Ama bunun doğru cevabını bilmeden hareket ederseniz boşa giden bütçelerinize yazık olur.

Öncelikle ürününüz varolan bir pazarı mı hedefliyor? Yoksa çok az oyuncusu olan bilinmeyen bir pazarda ihtiyaç mı yaratmaya çalışıyor?

 

Varsayalım;

-Az Oyuncusu Olan Bir Pazardasınız; kullanıcıların ürününüze ihtiyacı olduklarını düşündürmeniz gerekecektir. Yani kısaca bir ihtiyaç yaratacak, bunu tüketicilere anlatacak ve tüketicilerinde bu ihtiyaçları olduğunu anlayıp sizin ürününüzü almalarını bekleyeceksiniz.

Bu durumda kullanacağınız sloganlar, web siteniz, özel yarattğınız sayfalarınız, reklam metinleriniz bu ihtiyacı yaratmaya yönelik olmalıdır. Ürününüzün en vurucu özelliği ne ise bunu vurgulamanız gerekmektedir. Örn: Markafoni , ilk çıktığı zaman Dünya’da olan bir modeldi ama Türkiye’de bilinen bir şey değildi. Markafoni varolana kadar insanlar indirimli ürünleri mağazadan alırlardı, en uygun fiyat için bütün mağazaları gezmek zorundalardı vs. Ama markafoni özel alışveriş diye bir kavramı insanlara anlattı, ihtiyaç olmayan bir alanda ihtiyaç yarattı. En kuvvetli özelliği olan iyi markalarda %70 üzerinde indirimi vurguladı. Tüketicilerde bu konsepti beğendi ve kullanmaya başladı.

Aynı şey dropbox içinde geçerli, çok az oyuncusu olan bir alanda, tüketicilere usb’lerinizi bırakın internetten yer alın fikrini benimsetmeye çalıştı ve başarılı oldu da.

Bir diğer alanda, zaten varolan pazarlar,

-Bu alanlarda da hedef kitlenizi belirlerken rakipleri iyi analiz etmeli, ürününüzün sunduğu artı yönleri ön plana çıkartacak şekilde reklam stratejisini planlamak en doğru yol olacaktır. Zaten varolan bir pazarda rekabet etmenin iyi ve kötü yanları vardır. İyi yanı ürününüzün yarattığı ihtiyacın zaten tüketiciler tarafından biliniyor olmasıdır, kötü yanı ise rekabetin yüksek olmasıdır.

Bu durumda hedef kitleyi çok iyi belirleyerek, rakibinize göre en önemli artınızı ön plana çıkartmak gerekecektir. Örn: bir sürü marka kulaklık satabilir ama sizin spor yapanlara özel bir çözümünüz varsa bunu vurgulamak sizi bir adım öne geçirecektir. Bu durumda kulaklığın su geçirmediğini, koşarken kulaktan çıkmadığını anlatan bir mesajınız olabilir.

Sizin hedef kitleniz hangisi, iyi belirleyin, reklam yatırımınızı yaparken hataya düşmeyin.